Pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytanie i odpowiedzi.
1Co to jest dropshipping? Czy działacie w takim modelu?
Dropshipping to model logistyczny wykorzystywany w sprzedaży przez internet polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na dostawcę. Rola sklepu internetowego w tym modelu logistycznym sprowadza się do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który realizuje wysyłkę towaru do klienta. Tak, działamy w takim modelu.
2Jak wygląda proces rejestracji? Czy dostanę dane do logowania na platformę? Jak długo to trwa?
Abu rozpocząć współpracę należy się zarejestrować przez formularz dostępny na naszej stronie www.zoohurt.com.pl. Rejestracja jest kilkuetapowa:
  • 1. Rejestracja przez formularz kontaktowy. Tutaj należy wypełnić wszystkie swoje dane potrzebne do stworzenia konta.
  • 2. Weryfikacja Państwa danych przez naszego pracownika.
  • 3. Założenie konta oraz połączenie systemu sprzedażowego z systemem magazynowym. Ponadto, w ciągu zazwyczaj 1-2 dni roboczych dostaniecie Państwo maila powitalnego ze wszystkimi warunkami handlowymi oraz danymi do logowania. W przypadku chęci współpracy w modelu dropshippingu należy postąpić zgodnie z instrukcją w mailu, czyli wysłać maila zwrotnego, że są Państwo zainteresowani współpracą dropshippingową i wnioskują o dostęp do plików XML. To daje nam zielone światło do założenia konta dropshippingowego i przekazania haseł dostępu na nasz serwer, na którym odpowiednie pliki XML się znajdują.
3Jak wygląda integracja? Pliki XML czy inne?
Sama integracja oferty towarowej odbywa się poprzez zaciągnięcie plików XML z naszego serwera poprzez uzyskany login dostępowy i zindywidualizowane hasło. Pliki są zaciągane do platformy sprzedażowej (odpowiedzialny jest za to CRON) np. Skyshop, gdzie następnie zamieniane są na ofertę dostępną dla Klienta. Same pliki XML są zapisywane na naszym serwerze FTP i składają się z dwóch elementów. Plik z ofertą aktualizowany jest raz na dobę i zawiera wszystkie niezbędne elementy takie jak: symbol, nazwę, opis, kod EAN, ilość, zdjęcia czy wagę. Plik ze stanami zawiera wyłącznie te indeksy, których stan ilościowy zmienił się od czasu publikacji ostatniego pliku z ofertą. Jest to typowy plik różnicowy i jest aktualizowany co 15 minut. Taka polityka pozwala nam na bieżące udostępnianie informacji o stanach a sklepom na sprzedaż produktów wyłącznie dostępnych w magazynie hurtowni.
4Czy istnieje abonament za korzystanie z hurtowni i dlaczego pobierana jest ta opłata?
Nie stosujemy abonamentu za korzystanie z hurtowni. Stosujemy wyłącznie jednorazową opłatę dostępową w wysokości 300 zł. Obejmuje ona prace programistyczne związane z utworzeniem konta dropshippingowego oraz prawnie pozwala nam na udzielanie dostępu do wartości niematerialnej jaką jest cała nasza baza danych.
5Czy wszystkie produkty są w pełni opisane czyli czy mają zdjęcia, opisy, parametry itp. Czy mają braki np: braki EAN i czy ewentualnie planujecie je uzupełniać czy też nie?
Wszystkie produkty obowiązkowo mają wpisany kod EAN, gdyż w przeciwnym razie nie mogły by być zawarte w pliku XML. Przy wprowadzaniu nowych produktów zdarza się, że mamy opóźnienia w zakresie uzupełniania opisów czy zdjęć, jednakże staramy się je szybko nadrobić.
6Czy można korzystać ze zdjęć i opisów?
Tak, można korzystać z udostępnionych zdjęć produktów oraz opisów.
7Jaki jest czas realizacji wysyłki?
Zamówienia są wysyłane kolejnego dnia roboczego. Dzień roboczy kończy się o godz. 14:00 w momencie przyjazdu kuriera.
8Czy obsługujecie wysyłki z odbiorem osobistym, tj. wysłanie własnego listu przewozowego?
Nie obsługujemy tego typu przesyłek. Zajmujemy się całą logistyką z naszego systemu, łącznie z generowaniem etykiety kurierskiej, również w programie SmartAllegro. Dla obsługi wysyłek w systemie SmartAllegro oferujemy specjalną, unikatową na rynku polskim integrację logistyczną.
9Z jakim firm kurierskich wysyłacie produkty? Czy są inne formy dostawy jak np. paczkomaty?
Korzystamy z firmy Inpost, rozważamy wprowadzenie także innych przewoźników. Tak, mamy w ofercie również usługi paczkomatowe.
10 Czy obsługujecie wysyłki pobraniowe?
Tak. Pobrania wpływają na nasze konto po 7 dniach od odbioru przez Klienta końcowego.
11Jeśli wysyłacie przesyłki pobraniowe to jak są rozliczane i w jakim czasie?
Pobrania, które spływają do nas w danym miesiącu rozliczane są z najbliższą fakturą zbiorczą wystawianą na koniec tego miesiąca.
12Jaki jest koszt dostawy w modelu dropshipping?
Od 1 lutego 2021 ceny wysyłki kształtują się następująco: paczkomat 12 zł, paczkomat COD 15 zł, kurier, 17 zł, kurier COD 20 zł, obsługa Smart Allegro 3 zł
13Jak są wystawiane dokumenty? Czy 1 zamówienie = 1 FV czy zbiorczo?
Do każdego zamówienia wysyłana jest WZ, która jest potwierdzeniem opuszczenia paczki z magazyn. WZ zawiera również nr listu przewozowego. W przypadku integracji z Allegro, dokumenty WZ wysyłane są zbiorczo, hdyż numery listów przewozowych automatycznie zapisywane są w poszczególnych sklepach Allegro. Faktury są wystawiane na podstawie WZ raz na dwa tygodnie (połowa i koniec miesiąca).
14W jaki sposób obsługiwane są w hurtowni przesyłki Allegro Smart?
Po wcześniejszej integracji. Integracja umożliwia Hurtowni zaciąganie danych logistycznych z danego sklepu, transferowanie uprawnień Smart (darmowej wysyłki) na nas oraz przesyłanie numerów listów przewozowych do sklepów Allegro.
15Czy obsługujecie szybkie płatności?
Tak. Jesteśmy zintegrowani z systemem Płatności24
16Czy przyjmujecie zwroty oraz reklamacje?
Zwroty są przyjmowane wraz z formularzem odstąpienia od umowy, w którym Klienci wskazują numer ID zamówienia. Koszt zwrotu pokrywa Zamawiający, czyli Klienci. Transport powracającej paczki to koszt w wysokości takiej jak normalna wysyłka. Zwrot przesyłek SMART jest darmowy. Nie pobieramy opłaty za samą obsługę paczek, tutaj chyba się wyróżniamy na tle konkurencji. Ważnym jest to, że zwrócony towar musi być oryginalnie zapakowany, czyli spełniać wszystkie warunki do kolejnej odsprzedaży.

Jeżeli chodzi o reklamacje to są dwa rodzaje:
  • a) reklamacje dotyczące wad produktów – wady takie reklamujemy u producentów, przy czym nie czekamy na rozpatrzenie i jeżeli rzeczywiście produkt miał wadę to staramy się od razu rozliczać z Klientem;
  • b) reklamacje logistyczne - jeżeli produkt trafił do Klienta uszkodzony to konieczne jest spisanie odpowiedniego formularza szkody z kurierem. Zgodnie z prawem wysyłkowym każda paczka powinna zostać sprawdzona w obecności kuriera.
17W jakiej formie jest możliwy kontakt z hurtownią?
Wszystkie numery telefonów i adresy e-mail podane są na stronie Zoohurt.com.pl w zakładce kontakt. Dane te są również wysyłane razem z dostępami do plików XML oraz umowami/
18Można poprosić listę produktów wraz z cennikiem?
Lista produktów wraz z cenami jest dostępna dla zarejestrowanych użytkowników.
19Czy realizują Państwo wysyłki zagraniczne?
Tak, w ramach odrębnych ustaleń można umówić się na wysyłkę paczek za granicę. Wysyłka odbywa się na etykietach Klienta, a nasza Hurtownia pobiera opłatę za pakowanie i przygotowanie paczki. Czas przygotowania i komunikacja z Klientem trwa do 48 godzin (w zamówieniach należy podawać kuriera oraz datę zlecenia odbioru).